mandag, juli 19, 2010

HARUNI


Fødselsdagsgave håndlavet i 4 lande!
Hvordan det? Jooe, ligeså snart vi kørte på motorvejen slog jeg masker op til en overraskelse til vores store pige, som fylder år først i juli. Derefter strikkede og strikkede jeg lige til sjalet var færdigt: Danmark, Tyskland, Østrig og Italien.
Heldigvis blev hun glad for det.



Det var let at strikke selv om det ser ud til at være svært og aldeles indviklet. Opskriften er godt nok på engelsk, men det er ligetil at gå til. Regel et: LÆS OPSKRIFTEN FØR DU STARTER !!! Men det gælder jo også for de danske opskrifter.



Den yngste mener hun "mangler" et sjal ligesådan?!? Det gør jeg da også! Og hvad med min Mor? Min højre arm er gået i strejke! Nej, desværre er det ikke pjat men ramme alvor. "Noget" i eller ved albuen gør ondt. Det startede med en muskel og det er den man bruger til at løfte et glas med. Ja ja ja, meget morsomt - MEN DET GØR ONDT!!

Inden det her bliver en sygehistorie må jeg hellere finde opskriften så DU også kan strikke vidunderet.
HARUNI hedder det og er gratis at downloade fra "Ravelry". Emily Ross hedder designeren. Der er masser af billeder af det på nettet.
Jeg har strikket det på pinde nr 5 af "alpakka" fra Sandnes Garn.
Min søde garnpusher holdt ophørsudsalg med minus 25% - det blev ikke helt billigt da jeg ikke rigtig kunne finde ud af hvornår jeg havde "nok" garn.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det dog smukt!

Jeg håber, at det ikke er noget alvorligt med albuen, men tag det nu roligt og sørg for at få den i orden før du kaster dig ud i det sjalsorgie, det lyder som om er på trapperne ;)

Kh Karen

Anonym sagde ...

Jeg elsker sjalet som du har strikket. Jeg har printet
opskriften og begynder snart pa mit sjal. Det er meget smukt !. Hilsen fra Island, Gerdur.

Karin Grøn sagde ...

Smukt og sjovt med et internationalt sjal- det må man vel kalde det.

Anita Tørmoen sagde ...

Det må jeg si var et bereist sjal:) La meg som følger til din koselige blogg.

Strikkeheksen sagde ...

Smukt, smukt sjal og det er da lidt sjovt, at det er så internationalt ;-)

God bedring med albuen :-)