torsdag, januar 23, 2014

UFOer i frit svæv over landingsplads


Nu når Mormor skal have ragsokker, så skal "Lillegut" da også. Så han ikke fryser i træskostøvlerne ;-) Begge par er helt færdige, hvad man ikke kan sige om de  næste ting.



To huer - næsten. Lidt syning vil vel gøre godt her - og lidt snore.



Hvad det her er? En "Sprutte" - der lige skal syes, fyldes og broderes lidt på. Og et par vanter - ja ja ja - der skal hæftes ender.

Sprutten er en opskrift jeg har fundet på nettet. Den findes også til at hækle. Opskriften må man bruge, men ikke sælge. Den er lavet til Spruttegruppen som er en gruppe der strikker og hækler sprutter til for tidligt fødte børn.

http://www.spruttegruppen.dk/


 

Her er mine jule sokker. Det er en langskaftet udgave af "A good nights Work". Den oprindelige er bare alt alt for kort. Jeg har også prøvet at lave en anden overside på sokkerne. Og det er jeg ganske godt tilfreds med.



http://www.spruttegruppen.dk/

1 kommentar:

Lea sagde ...

Jeg synes det er fine ting du strikke. og der er jo brug for denne slags strik fortiden.